16 October 2012

Bara byta "lite panel".....!

Att bara byta ett par bitar panel på vårt förråd slutade med lite större jobb än tänkt. Känns som om det är rutin att det alltid blir er än man tänkt sig! Nymålat, Bitte fick igenom sin gråa nyans (efter många turer med färgprov)! Vi målade i princip mellan skurarna! Kabelrören blev perfekt infällda i grunden bakom plåten.


Kvällsarbete! Hopplöst o hinna med något innan det blir mörkt på kvällarna! Tur det finns bra strålkastare o barn som tycker det är roligt med ficklampor


Vi skulle bara byta ett par brädor som var dåliga! Inget kul o se att alla ändar och en bit på syllen var rutten! Samma sak hände igår när vi skulle svetsa lite plåt på 240:n innan besiktningen. Det började med ett litet hål i bakre hjulhuset och slutade med rostlagningar på 3 ställen! 


Här kommer kabelrören upp som ska användas till framtida mark belysning. Bilade i grundsockeln och fällde in dom i syllen så nu kan vi  t o m börja använda rören


No comments: